Sign by Dealighted - Black Friday Coupons

KrONi

Tuesday, November 18, 2008

Punca lelaki tertekan...

:)) :)] ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} ~x( :-t b-( :-L x( =))


USAH dinafikan ego seorang lelaki. Tidak lengkap ciri neo maskulin seorang lelaki tanpa sifat ego. Dominasi seorang lelaki terserlah melalui sifat ingin menguasai serta pantang mengalah - semata-mata untuk membuktikan diri mereka berkuasa dan hebat.


Keegoan yang lahir dalam naluri semula jadi itu menyebabkan kadang-kala lelaki seolah-olah terperangkap dalam peraturan diciptanya sendiri. Tidak hairan jika kemahuan seorang lelaki mampu mencetuskan perbalahan yang memakan diri.


Lelaki mudah tertekan andai...

1 ) Dipaksa melakukan sesuatu yang bukan kehendaknya
2 ) Menjadi sesuatu yang bukan karektor sebenarnya
3 ) Kemampuan dirinya dicabar
4 ) Mengalami masalah kewangan
5 ) Tuntutan dan kemahuannya tidak dipenuhi pasangan
6 ) Mempunyai pesaing dalam merebut cinta
7 ) Kelelakiannya dipertikaikan pasangan
8 ) Dirinya dipermainkan pasangan
9 ) Pasangannya mempertikaikan kedudukannya sebagai ketua
10 )Dirinya dimalukan di khalayak umum
11 )Minat dan hobinya dihalang.


Kaedah mengatasi tension2 untuk laki ( pompuan pun leh guna jugak ) :


1 ) Berfikiran positif.
2 ) Menilai kembali diri sendiri.
3 ) Usah mengambil terlalu serius masalah remeh.
4 ) Jangan anggap orang lain mempunyai pemikiran yang sama dengan kita.
5 ) Amalkan pengurusan kawal kemarahan.


Nabi Muhammad S.A.W pernah bersabda : "La taghdhob wa lakal jannah" ... daku sudah lupa perawi dia siapa tapi maksud hadith tersebut ialah "jangan marah ! sesungguhnya syurga untukmu "


nih jer yang sempat beta share dengan korang ... beta telah memendekkan artikel tersebut supaya senang korang nak baca ... kalau nak baca versi yang panjang , sila klik sini ...

6 comments:

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

hu3~

stress aku.....

rAtu saLju™ said...

huhuhu...sgt2 stress..adehyyy

nevaltheone said...

wahahaha.. btollah..
stress2..
dulu ak penah rase bende tuh.. sem lepas.. gile stress siot..

ghost_MaR said...

zara ... ko dh tuko jantina kew??? naper lak ko yg stress ???

ratu salju ... ko pn sm dgn zara eyh dh tuko jantina ??? ko lak naper stress bc entry nih ???

nevaltheone ... rasa benda tuh??? benda apa???

( tetiber jadi lampi buat seketika ... )

Cahaya Bulan said...

Minat dan hobinya dihalang.. hm.. kalo minat dan hobi yang bersesuaian dengan kemampuan takpelah.. tapi kalo tak mampu, takkan nak sampai bergolok gadai untuk hobi dan minat semata2 kan? lelaki2.. perangai makhluk Allah yang pompuan semakin malas nak faham..

ghost_MaR said...

cahaya bulan ...
tahu x per ...
tambah2 mat rempit ...
wahahha ...