Sign by Dealighted - Black Friday Coupons

KrONi

Saturday, June 28, 2008

uHuhUHu

:)) :)] ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} ~x( :-t b-( :-L x( =))

:sakit:semalam gi lah klinik pergigian kampung simee kt bercham tuh ... malang skali ... doktor "ah moy" x nak rawat "ana" ... der cakap kecederaan "ana" di tahap kritikal sebab melibatkan muka & dagu ... lagipun mulut "ana" x boleh nganga luas2 ... lagi payahlah der nak wat kerja ... der pon x nak tanggung risiko kalau jadi pa per kat "ana" ... so , der tolaklah kes "ana" ke doktor pakar ... petang tuh gak "ana" kena ngadap muka doktor pakar tuh ... tapi kesian kat ayah , ibu & adik itam ... bila dah injured cam nih , segala urusan mereka kena selesaikan ... banyak lagi tuh x settle ... redho jerk ler kalau dah jadi cam nih ... RM 1 500 ( duit pendahuluan pinjaman PTPTN ) dah amek secara cash ... tapi der potong RM 2 sebagai bayaran caj ... tinggal RM 1 498 ... pastu gi photostat dokumen2 yang berkaitan untuk disahkan ... photostat jerk dulu ... pastu gi lepak kat rumah sewa adik pompuan "ana" di ampang sementara tunggu ayah gi semayang jumaat ... kol 3 petang terus gi klinik pakar di hospital raja permaisuri bainun ( hospital besar ipoh ) ... ayah gi settlekan bayaran yuran pengajian di bank islam ... masa kat sepital , dr "indianman" yang rawat "ana" ... meleleh gak lah air mata sebab der picit jahit2 "ana" yang ada 11 nih ... der men picit2 sebab nak kuorkan nanah ... tuhan jerk yang tahu cemana sakit tuh tapi "ana" x meraung lah ... ( selama nih x kesah sangat badan2 nih kena cucuk ... jarum besar , jarum kecik , sumer dah tembus kat badan "ana" ) ... abis jerk rawatan ... ayah pun sampai ... ramai orang kat bank islam tuh ayah citer ... alhamdulillah lah sebab pelajar2 UiTM diberi kelonggaran ... x payah isi borang2 yang merepek2 tuh ... sian kat diorang kena tunggu lama2 ... tah kol baperlah diorang nyer urusan settle ... masa untuk shopping ... beli apa2 yang perlu kat TESCO ... borong jerk ... tapi x der r men amek jerk ... "ana" pun tahu berkira gak ... amalkan 5M semasa berbelanja ... ehehehe ... malam tuh "ana" siapkan pa per yang patut ... hari nih , "ana" kena panggil lak wat report kat balai polis kuala kangsar ... ingatkan malas nak kuor tapi kena gak kuor ... gi gak lah sana ... jumpa mayat kena langgar dengan lori masa nak gi sana ikut chemor ... muhasabah diri gak "ana" masa tuh ... sampai jerk kat balai polis tuh , merapu lah pa per yang patut ... sempat gak "ana" tanya lesen P "ana" kena gantung @ x ?? alhamdulillah x kena gantung ... ehehehe ( penat tuh nak siapkan P sampai ujian L pun betul 43 / 50 jerk ... penat baca buku tuh ... huhuhuh ) ... pas tuh , "ana" shopping lagi kat tempat kerja lama ... eheheh ... beli beg & set menatang tido jerk ... cadar & sarung bantal gambar bola :) ... jumpalah geng2 masa kerja dulu ... rupa2nyer , dah heboh kat sumer department yang "ana" accident ... terima kasih kepada "si internet bergerak" ... layankan jer lah mereka2 tuh ... sebelum sampai rumah , singgah Giant dulu jumpa bestfriend masa F4 & F5 ( Biela & Jeejah ) ... kami dah janji tapi "ana" x der lah join diorang makan sizzling mee hotplate tuh ... terlior "ana" wei ... dah lah bibir tengah sumbing ... eheheh ... balik2 terus prepare pa per yang patut ... nak landing tanjung malim nih ... sok pagi terus gi puncak perdana kat shah alam untuk daftar ... dah siap karang surat cinta untuk dekan fakulti ... it's mean , "ana" daftar , pastu ikut family balik rumah ... malas r nak join orientasi ... tahu2 jer lah kenapa "ana" anti dengan program orientasi ... lagipun , upcoming treatment on friday ( 04072008 ) ... parent soh gi tapi "ana" kan stubborn ... eheheh ... skang diorang paksa beli laptop ... "ana" lak lebih berminat dengan desktop ... fenin2 ... stop dulu ... 10 000 000 000 saat lagi "ana" sambung ... sesiapa yang baik hati boleh lah alert beta bila dah sampai 10 000 000 000 saat ... wassalam:sleep:

Wednesday, June 25, 2008

BeCanA LaGi ...

:)) :)] ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} ~x( :-t b-( :-L x( =))

Memuler gi Pejabat Pos beli setem hasil ... RM 40 gak melayang ...
pastu gi Ipoh Specialist wat Medical Check Up ... kol 1 PM baru habis ...
Gi plak Madrasah di Kuala Kangsar amek sijil SPM ... ikut jalan lama ( sungai siput ) ...
dah semayang kt masjid ubudiyah tuh , terus blah nak balik ipoh sebab nak gi pejabat setiusaha kerajaan negeri & pejabat agama untuk cari baitulmal ... isilah tangki minyak di shell sebelum membelah jalan ... RM 5 gak lah melayang ... ( beta fanatik ferrari , sebab tuh bubuh shell ) ... pikir2 nak ikut lebuhraya sebab nak keluar di Bercham ... dekatlah sikit dengan dengan destinasi yang ingin dituju ... Percubaan pertama tuh nak masuk highway naik motor sorang2 ... tah cemana tah ... ada 1 toyota camry tuh ... driver der bw slow jerk ... beta ingat nak potong dari kiri ... dah sedap2 pecut 80 - 90 KM/jam tuh , tetiber der kasi signal nak belok kiri ... beta ngucap jer lah sambil menekan sumer brek yang ada kat motor tuh ... beta hentam pintu kereta tuh ... pastu x ingat pa per dah sebab terkezut kot ... yang beta tahu , baju & tudung dah penuh dengan darah ... nak tahu x , toyota tuh , sidemirror der jerk yg terpeliot ... so , sesaper yang rasa2 nak kereta yang tahan lasak & berkualiti , ,jenama toyota adalah yang sesuai untuk anda ... beta punya motor pun x terjejas sangat cuma gear & brek jer lah ... puas gak lah ayah & pekerja PLUS ketuk kasi elok skit ... Beta pun alhamdulillah x der pa per sangat cuma menerima 11 jahitan jerk di dagu yang terkoyak & di bibir yang pecah ... ada gak tisu yang hilang ... lagi perit gigi ada patah 3/4 , retak & ngilu ... alhamdulillah allah masih sayangkan beta ... beta pernah berniat untuk mengecualikan diri dari menghadiri orientasi UiTM ... x sangka allah makbulkan dalam keadaan begini tapi bagus gak , x payah nak ngadap muka2 senior yang ngada2 tuh ... mulut dah pecah nih , ilang lah skit risiko untuk dipermainkan & dimengorat ... uhuhuhu ... dapat MC 8 hari ... ehehhee ... boleh usha germany VS spain nanti ... orang sakit x leh on9 lama2 ... nanti bibir ilang ... ahahaha ... wassalam ... kalau senang , beta mengarut lagi ... :)

Tuesday, June 24, 2008

HoW 2 PlaY a SuDoKu

:)) :)] ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} ~x( :-t b-( :-L x( =))


Gamehouse Sudoku level 10 04:41 - The best free videos are right here

langkah ini diambil setelah kasihan melihat rakan2 main sudoku yang ada di right sidebar tuh ... sesiapa yang dah faham cara2 untuk bermainnya , jangan lupa main kat right sidebar tuh @ boleh lah berkunjung ke laman2 web yang berhampiran ... eheheh :)

Monday, June 23, 2008

JoYbOoK Q41 BenQ

:)) :)] ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} ~x( :-t b-( :-L x( =))

:ha?:It's Showtime!

The Joybook Q41 is more than a laptop. With Windows® SideShow™ and its dual-screen design, it is your always-ready enjoyment center that puts you in the middle of excitement and in touch with the world, anytime, anywhere.

Stylishly Designed. Thoughtfully Built.

The care and devotion BenQ brought to exterior design and improved ease-of-use for software was matched with industry production requirements and practices. Featuring NVIDIA® Preface™ technology and working in conjunction with Windows® SideShow™(SideShow™ Storage Capacity : 1GB NAND Flash ), the second display allows you to access information in your notebook anytime even when the notebook lid is closed and or the notebook is off. As a new class of laptop, the Joybook Q41 is designed to fulfill all of your needs conveniently and reliably.

SPECIFICATIONS

CPU : Intel® Core™2 Duo processor T7100
Operating System Genuine Windows is authentic Windows software that is properly licensed and legally installed. Learn more about the special benefits reserved for genuine Windows customers by visiting www.microsoft.com/genuine.: Windows Vista® Business,
Genuine Windows is authentic Windows software that is properly licensed and legally installed. Learn more about the special benefits reserved for genuine Windows customers by visiting www.microsoft.com/genuine. Windows Vista® Home Premium
Chipset : SiS M672
Graphics : SiS Mirage™ 3+ Shared(max. to 256MB)
Memory : DDRII-667 1GB and above (max to 2.0 GB)
Auxiliary 2.5" display storage capacity: 1GB NAND Flash
Hard Drive : 80/120/160 GB (5400RPM-SATA)
Optical Drive : (1)24X DVD/CD-RW Combo*
(2)8X Super Multi (Support Double Layer)*
*Selected models only.
Screen Size : • 14.1" UltraVivid widescreen display
• Auxiliary 2.5" display
Resolution : WXGA(1280x800)
Brightness : 200nit
I/O Ports : USB 2.0 x 3, RJ-45 Ethernet port x 1, RJ-11 Modem port x 1, VGA port x 1, DC-IN x 1, Microphone-in x 1, ExpressCard Slot x 1, Headphone-out x 1
Battery : • 6-cell Lithium-ion Battery, 53Whr (4800mAh) ; approximately 2.5hr duration*
• Auxiliary display battery life: approximately 30hr duration**
*The battery life is estimated (under BatteryMark V4.0.1) when the
power-saving mode is on. The actual battery life may vary with different operating
conditions and settings.
**The actual battery life may vary with different operating conditions and settings.

Communications/Networks

Modem: Built-in 56K/V.92
LAN: Built-in 10/100 Ethernet
Wireless LAN: Built-in 802.11b/g(Worldwide countries)*
Built-in Bluetooth Rev. 2.0/ EDR(Optional)*
*Selected models only.

Card Reader : 4-in-1 card reader ( SD/MMC/MS/MS-Pro )
Audio : Built-in 1.5W speakers x2
Built-in Microphone x2
Soundsystem x2 channels
(1) Sound Blaster Pro Compatible
(2) HD Audio
(3) Noise Suppression & Echo Cancellation supported
Software :
  • BenQ QMedia Bar, Adobe Reader, PowerDVD, Nero Express, Anti-Virus Software, Microsoft® Office Professional 2007 60-Day Free Trial*
  • Gadgets for Windows® SideShow™**—SlideShow Player/ Music Player/Solitaire/PC Status/VoIP Phone/Windows Mail/Winodws Media Player/Office Outlook 2007 Mail/Office Outlook 2007 Contact/Office Outlook 2007 Calendar/Office PowerPoint Remote/Feed Viewer
*For Windows operating system only
**Gadgets for Windows® SideShow™ may vary with different operating system

Dimensions : 330 x 252 x 25.5 (front) ~46.5 (rear) mm
Weight : 2.12 kg (without battery)*
*Weight may vary depending on the particular hardware configuration.
Product Color : Black
Warranty: 1 year Overseas Regional Warranty (ORW)*
*ORW service may vary by different regions. For details, please log on to
http://service.benq.com/orw/
Price : +/- RM 3 500


Tested Tough

The Joybook Q41's testing requirements reach beyond the industry standard of 30kg pressure testing. Instead, it's made to surpass 50kg. What's more, the Joybook Q41 is subjected to 25 additional tests — including scratch resistance, hinge, compatibility, high and low temperature, drop, and vibration tests. Even the keyboard is subjected to more than 20 tests designed to ensure that it can withstand 8 million keystrokes.


Saturday, June 21, 2008

SoCcEr NeWs ...

:)) :)] ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} ~x( :-t b-( :-L x( =))

Bengangnyer ... Jose Mourinho g jadi coach Inter Milanlah plak ... "ana" dah lah suka tengok dia conduct kelab dia ... bergaya , poyo & berani ... beliau nih gak confident ... tapi tuh lah pasal ... terpaksa attact dia sebab "ana" vote Juventus ... ehehe :)
____________________________________

TOP 10 TRANSFER MOVES IN THE SUMMER
1 ) Didier Drogba ( Chelsea )
2 ) Ronaldinho ( Barcelona )
3 ) Samuel Etoo'o ( Barcelona )
4 ) David Villa ( Valencia )
5 ) Gareth Barry ( Aston Villa )
6 ) Deco ( Barcelona )
7 ) Samir Nasri ( Marseille )
8 ) Klass - Jan Huntelaar ( Ajax Amsterdam )
9 ) Heurelho Gomes ( PSV Eindhoven )
10 ) Dimitar Berbatov ( Tottenham )

P / S : Barca dah down ker ??? ramai player macam dah nak kena lelong jerk ... so sad ...
_____________________________________

UGLIEST FACES IN FOOTBALL

If you believe UGLY BETTY to be the epitome of bad looks , think again ... In the domain of football , the Manchester United striker is elected as the ugliest player in the world , at least according 33 % of the 2 500 women polled by a website [ I'm not involving in that poll :) ]
1 ) Wayne Rooney ( Manchester United )
2 ) Ronaldinho ( Barcelona )
3 ) Carlos Tevez ( Manchester Untied )
4 ) Peter Crouch ( Liverpool )
5 ) Ronaldo ( AC Milan )
6 ) Luke Chadwick ( Norwich City )
7 ) Robbie Fowler ( Cardiff City )
8 ) Darren Fletcher ( Manchester United )
9 ) Rio Ferdinand ( Manchester United )
10 ) Ruud Van Nistelrooy ( Real Madrid )
11 ) Dirk Kuyt ( Liverpool )
12 ) Joleon Lescott ( Everton )
13 ) Gary Neville ( Manchester United )
14 ) Robbie Savage ( Derby County )
15 ) Ivan Campo ( Bolton Wanderers )
16 ) Robert Earnshaw ( Derby County )
17 ) Phil Neville ( Everton )
18 ) Philippe Senderos ( Arsenal )
19 ) Paddy Kenny ( Sheffield United )
20 ) Edwin Van der Sar ( Manchester United )

P / S : I don't know how can they judge like it ... but I'm sure they have a power when they are playing ... Spiderman Pink , so sorry because so many MU player are ugliest :-p

_____________________________________

10 TO WATCH ON EURO 2008
1 ) Cristiano Ronaldo ( Portugal ) - lose with Germany ... ehehe ... not hero
2 ) Fernando Tores ( Spain ) - Just wait and see on tomorrow ( 22 JUNE 2008 )
3 ) Luca Toni ( Italy ) - same ... tomorrow
4 ) Petr Cech ( Czech Republic ) - lose ... not hero too in EURO 2008
5 ) Cesc Febregas ( Spain ) - tomorrow we will see
6 ) Franc Ribery ( France ) - lose ... huhuh
7 ) Andrea Pirlo ( Italy ) - wait for tomorrow
8 ) Karim Benzema ( France ) - I fired U !!! :)
9 ) Luka Modric ( Croatia ) - so sorry , u not in my list :)
10 ) Michael Ballack ( Germany ) - My hero lol ...
11 ) Zlatan Ibrahimovic ( Sweden ) - lose ...
12 ) Robin Van Persie ( Holland ) - wait ...

_________________________________

I'M FAN OF GERMANY SINCE FIFA 2002 ... DON"T JEALOUS WITH ME ...

source : Football weekly ( 11062008 - 17062008 ) - Issue 15

Monday, June 16, 2008

CaCi , MaKi , HiNa , KuTuK , EjeK

:)) :)] ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} ~x( :-t b-( :-L x( =))

Kategori : AKIDAH Akhlak
Tajuk : Menghina Orang Lain
Hadith :
Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya :” Sesiapa yang menolak kata-kata buruk terhadap kehormatan diri saudaranya, nescaya Allah menolak api neraka daripada mengenainya pada hari kiamat.” Hadith riwayat Ahmad dan Tirmizi

Huraian
i) Memperli, memperolok-olok, mengejek, menghina, memperleceh, memperlekeh, memanggil dengan gelaran yang memalukan, menyatakan kekurangan orang secara terang-terangan dan sebagainya adalah perbuatan yang sangat dilarang oleh Allah.
ii) Sesiapa yang mencaci orang lain sebenarnya dia mencaci dirinya sendiri. Sebaiknya selaku umat Islam kita hendaklah hidup saling hormat-menghormati, bantu-membantu dan tolong-menolong. Justeru, apabila mendengar celaan, kita sepatutnya bertindak menyembunyikan keburukan tersebut sekalipun seseorang yang dicela itu memang telah melakukan sesuatu dosa yang mengaibkan kerana kemungkinan orang itu telah bertaubat dan taubatnya diterima oleh Allah. Sesungguhnya sesiapa yang berbuat demikian ganjarannya adalah amat besar di akhirat kelak.

P / S : Moral untuk diri sendiri & yang lain2 , kalau nak bergurau pun tengoklah keadaan ... astaghfirullah - hal - 'azim ... terlajak jalan , boleh diundur ... terlajak kata , lu pikirlah sendiri ... ehehehe ...

:astig: sumbangan : narsyid@skype.com:astig:

Friday, June 13, 2008

BiLa NaK SeMaYaNg ???

:)) :)] ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} ~x( :-t b-( :-L x( =))

Subuhnya
di mana aku berada
masih enak dalam kelambu rindu
sambil berpoya-poya dengan waktu
masa bagaikan menderu
langkah tiada arah tuju
fikiran terus bercelaru
terlupa aku semakin dihujung waktu
siapa aku di depan Tuhan ku?

Zohornya
aku lebih memikirkan kelaparan
kehausan dan rehatku
aku lebih mementingkan tuntutan jawatanku
aku bertolak ansur dengan waktu
aku gembira membilang keuntungan
aku terlupa betapa besar kerugian
jika aku menggadaikan sebuah ketaatan
siapa aku di depan Tuhan ku?

Asarnya
aku lupa warna masa
cepat berubah bagaikan ditolak-tolak
aku masih dengan secawan kopiku
terlupa panas tidak di hujung kepala
aku masih bercerita
tentang si Tuah yang setia
dan si Jebat yang derhaka
siapa aku di depan Tuhan ku?

Maghribnya
aku melihat warna malam
tetapi aku masih berligar di sebalik tabirnya
mencari sisa-sisa keseronokan
tidak terasa ruang masa yang singkat
jalan yang bertongkat-tongkat
ruginya bertingkat-tingkat
siapa aku di depan Tuhan ku?

Isyaknya
kerana masanya yang panjang
aku membiarkan penat menghimpit dadaku
aku membiarkan kelesuan menggangguku
aku rela terlena sambil menarik selimut biru
ber*****bu-*****bu dengan waktuku
siapa aku di depan Tuhan ku?

Kini aku menjadi tertanya-tanya
sampai bila aku akan melambatkan sujudku
apabila azan berkumandang lagi
aku tidak akan membiarkan Masjid menjadi sepi
kerana di hujung hidup ada mati
bagaimana jenazah akan dibawa sembahyang di sini
jika ruangku dibiarkan kosong
jika wajahku menjadi asing
pada mentari dan juga bintang-bintang.

SIAPA AKU DI DEPAN TUHANKU?

:ahaha:Sumbangan : narsyid@skype.com:ahaha:

Tuesday, June 10, 2008

MeNgEkaLKan AdaB YanG MuLiA

:)) :)] ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} ~x( :-t b-( :-L x( =))

Kategori : AKIDAH Akhlak
Tajuk : Mengekalkan Adab Yang Mulia

Hadith :
Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud:"Sesungguhnya Allah S.W.T sukakan bersin dan benci pada menguap. Jika salah seorang kamu bersin dan memuji Allah S.W.T, hendaklah orang Islam yang mendengarnya mengucapkan “(Yarhamukallah)”. Sedangkan menguap itu adalah daripada syaitan. Maka jika seorang kamu menguap hendaklah ia mengembalikannya (menahannya) sedapat mungkin, kerana apabila kamu menguap, syaitan akan ketawa melihatnya.” Riwayat al-Bukhari

Huraian
1. Islam selaku agama yang mulia amat menekankan kesopanan dan kesantunan dari sekecil-kecil perkara hinggalah sebesar-besarnya sama ada dalam pergaulan, percakapan ataupun tingkahlaku refleks seperti menguap, bersin dan sebagainya.
2. Ketika menguap terdapat adabnya yang tersendiri iaitu hendaklah meletakkan tangan di mulut ketika menguap untuk menutup pandangan yang tidak elok ketika mulut terbuka dan juga untuk menghalang sesuatu daripada masuk ke dalam mulut. Selain itu kita disuruh mengurangkan bunyi ketika menguap, seboleh-bolehnya tidak kedengaran langsung.
3. Manakala apabila bersin pula kita hendaklah memalingkan muka ke arah lain sambil menutup mulut dan hidung untuk mengurangkan bunyi bersin tersebut selain untuk mengelak daripada terkena jangkitan pada orang lain. Selepas bersin hendaklah mengucapkan “alhamdulillah” dan orang yang mendengarnya hendaklah mengucapkan “yarhamukallah” sebagai mendoakan kesejahteraan orang yang bersin itu serta dibalas pula oleh orang yang bersin dengan mengucapkan “Yahdiinaa wayahdiikumullah”.
4. Bersin yang terlalu kerap melebihi 3 kali menandakan seseorang itu kemungkinan diserang selsema manakala menguap yang terlampau kerap menandakan seseorang itu tidak cukup tidur selain menunjukkan ciri-ciri kemalasan yang patut dihindari dengan melakukan aktiviti senam ringan dan sebagainya.

P / S : alamak ... kalau ngantuk , "ana" tutup jerk mulut tuh tapi bunyi ... sajer nak kasi orang dengar ... x sopan rupanya ... bersin jangan cakaplah ... "ana" memang kuat bersin tambah2 kalau dok kat tempat berair - cond ... nak tercabut hidung dibuatnya ... tapi memang bertahmid kalau dah bersin ... ajaran ibu dari kecil ^_^

:inlove:SUMBER : narsyid@skype.com:inlove: