Sign by Dealighted - Black Friday Coupons

KrONi

Saturday, May 24, 2008

BeNgkek

:)) :)] ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} ~x( :-t b-( :-L x( =))

10.00 PM
Best nyer , berkobar - kobar "ana" nak balik dari kerja ... awal tuh tunggu depan staff entrance untuk punch card masa balik ... orang lain balik kol 11 PM , "ana" seorang balik kol 10 ... selalu malam2 bawak motor x sampai 40 KM sejam , malam nih "ana" pecut habis laju ... heheh ... tapi mulut istighfar x sudah2 ... yer lh ... tawakal habis nih ... dahlah rabun , silau lak tuh ... paham2 jer lh ... excited nyer pasal ...

11.30 PM
Saat2 bahagia telah tercerai dari badan dengan rakus sekali apabila dimaklumkan bahawa tempahan tiket "ana" ke Batu Pahat telah dibatalkan ... Tuhan sahaja yang tahu bagaimana perasaan "ana" pada waktu itu ... "Ana" mahu menghadiri walimah rakan sepermainan ketika kecil dahulu ... Secara kebetulan , "ana" tidak mengambil tahu perihal semasa sama ada dalam akhbar @ TV ... K***O****M Bas Ekspres telah digantung permit perkhidmatannya ... sebelum ini ayah ada berkata mengenainya tapi "ana" pergi ambil mudah jerk ... "ana" jawab "company bas lain kot ayah ..." ... bila nak naik , kan dah takder ... rasa nak sepak jer muka penjual tiket tuh ... nasib baik der bagi balik duit ganti rugi tapi "ana" nak bas ... bukan duit ... Patutnya , kalau diorang dah kena hukuman cam tuh , tolonglah pelanggan diorang tukarkan tiket dengan syarikat bas lain , bukannya jauh pun ... kaunter dekat2 jerk ... sebelah2 gitu ... Allah kasi otak , itu pun tarak tahu guna ... Penat wo malam tuh ayah carikan bas untuk ke sana ... dalam kepala "ana" berlegar - legar juga mahu mengambil flight air asia ... heheh ... masa tengah pusing2 cari transport ke batu pahat , "ana" & ayah nampak juga bas daripada company tuh berlegar - legar dalam bandar Ipoh ... dalam paler , terpikir gak ... kalau permit perkhidmatan digantung , macam mana rupanya ??? bas still berjalan , kaunter tiket bas takder plak lekat pasal notis pergantungan permit tuh ... pastu terima jer bayaran tempahan ... ntahlah ... tak tahu nak cakap salah siapa ... pengorbanan seorang ayah ... ayah hantar "ana" sampai stesyen bas Puduraya ... tapi bas tetap tiada ... pukul 7.30 AM baru bas bertolak ... "ana" nak cepat ... ayah tanya tambang teksi ke batu pahat : RM 250 ++ ... cis , cekik darah nyer ... "baik aku hantar sendiri ... seratus pun x sampai " kata ayah ... cayer tak yang ayah "ana" hantar "ana" ke Batu Pahat ??? betul lah ... beliau hantar ... rasa macam tak percaya plak ... tapi , "ana" hanya berdiam diri sepanjang perjalanan ... diam tanda berfikir ... fikir pasal per ntah ... huhu


Bas yang kononnya tengah digantung permit perkhidmatan nih tengah berhenti untuk ambil penumpang ... Snap kat Perhentian Bas Medan Gopeng , Ipoh ... "ana" pun tak paham apa maksud permit perkhidmatan bas digantung bila situasi ini berlaku ...

4 comments:

taqeyyabella said...

Begitulah kasih ayah kepada anak-anaknya.. tak kenal lelah dan marah.. rela je bekorban..

kita ni je yang tak reti nak kenang budi..

Semoga kita tergolong dalam mereka yang mahu berusaha untuk membalas budi baik dan jasa mereka..

ghost_MaR said...

insay - allah ... ibu bapa jerk yg blh maaf kn & m'lyn ank der walau pn ank der dh wat salah b'kali2 ... pasangan kita blm tentu lg blh wat cm tuh ...

xan said...

permit di gantung maknanya drebar bas kena ikat dan gantung permit bas tuu di depan bas ,nanti senang pegawai JPJ nampak dan nak tengok.. tu pasai bas tuu boleh jalan jugak ..

ghost_MaR said...

ahahaha ... kesimpulannyer , undang2 kita longgar & kureng dikuatkuasakan ... actually , slps entry nih d'tulis ( esoknya ) , sykt bas wat kenyataan yg mmg ad bas b'operasi tp company lain ( bas b'operasi m'guna kn company lain ) ... beta sbg rakyat bertambah musykil tp wat2 x kesah sbb dh x nk naik bas dh dlm ms t'dkt nih ... ehehehe :)