Sign by Dealighted - Black Friday Coupons

KrONi

Thursday, March 20, 2008

SaLAm MaUliDUL raSul

:)) :)] ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} ~x( :-t b-( :-L x( =))

SALAM MAULIDUL RASUL ... LAYAKKAH KITA MENGAKU SEBAGAI UMATNYA & MENDAPAT SYAFAATNYA ...

KEADAAN DI PINTU MASUK DEWAN BANKUET , BANGUNAN PERAK DARUL RIDZUAN ...

SAMPAI KAT TAMAN LANDSKAP PUN ADA YANG LEPAK ... SESAK GILER DALAM SANA

wake - up early today ... mahu pergi meraikan sambutan Maulidul Rasul di bandar Ipoh di bawah pemerintahan kerajaan baru ... hehehe ...

Oh ya ... hari ini rancangan Maulidul Rasul di RTM ... saudara Amin Idris akan ke udara ... rasa2 tak dapat tengok kot dia ke udara ... harap2 dia rakam & upload rancangan itu ke dalam blognya ... hehehe ... biasanya dia buat begitu ... tak tahulah kot - kot angin pengantin baru buat dia tidak rajin ... jangan lah gitu saudara amin oit ... "ana" dah lah malas nak tengok TV ... tengok bila perlu sahaja ... heheh ... merapu jerk ... sesiapa yang mempunyai alamat blog multiply "ana" , jangan lupa g sana nanti ... "ana" akan upload gambar2 suasana Maulidul Rasul peringkat negeri Perak Darul Ridzuan 2008 di bawah kerajaan campuran ... kalau ada yang tak baik berlaku pun , "ana" akan capture ... kenangan ... kalau "ana" hidup lagi , "ana" upload lah ... Harap majlis itu tidak dicemari dengan masalah & semoga Allah merahmati penonton ... AMIIN !!! :)

Hari ini juga , sahabat "ana" yang dipanggil Lilo ( "ana" seorang jer panggil dia begitu ) telah berumur 21 tahun ... SELAMAT HARI JADI YANG KE-21 !!! ( cheesecake tak der lah Lilo , flying - kick mocha adalah ... hahaha ) Semoga Allah merahmati hidupmu & memurahkan rezkimu ... Dah tua dah kawan "ana" nih ... tapi otak fresh lagi kot ... ngehehe ... asyik usik orang jerk "ana" nih ... hari mulia pula tuh ... astaghfirullah

CERITA SELEPAS LETIH !!!

Subuh2 lagi "ana" sudah mandi ... memakai jubah seluar yang digemari ... menjadi orang pertama menyantap nasi lemak yang dibeli ayah ... Orang pertama bersiap katakan ... "Ana" menolong ibu menyidai kain sesudah melantak ... Tidak lupa menyimbah nasi semalam untuk santapan merpati2 ... Ibu merupakan orang terakhir bersiap ... bertolak ke Bangunan Perak Darul Ridzuan ( lebih dikenali sebagai Bangunan Setiausaha Kerajaan ) pada jam 8.10 AM ... Laju gila ayah pecut kereta ... Tak kisah , kami memang suka pun ayah drive laju2 ... Apabila sampai , terkejut & terkesima seketika apabila tiba di hadapan pintu Dewan Bankuet ... Masya - Allah , ramainya orang ... jawabnyer kami duduk di luar sahaja ... Bukan apa , selalunya kalau majlis2 begini , kami boleh jer duduk dalam dewan dengan selesa ... tetapi kali ini agak malang sedikit ... Sesak yang luar biasa ... seperti sesaknya Karnival Sure Heboh agaknyer ... Memang betul2 di luar jangkaan tak kira kakitangan penganjur mahupun orang awam ... Jangkaan hanya 1000 orang ... tetapi ... makanan & ruang tidak mencukupi ... faham2 sahajalah berapa ramai yang hadir ... mesti melebihi 1000 orang ... Alhamdulillah , rakyat Islam Perak terbuka hati untuk pergi ke majlis ilmu seperti ini ... telinga "ana" ini dengar juga ... "NAK TENGOK MENTEGHI BAGHU" ... "NAK TENGOK MUKA RAJA NAZRIN SETELAH JADI BAPA" ... ada juga yang berbunyi "HA , TUH DER BINI MENTEGHI BASO" ... pakcik2 & makcik2 punya kerenah ... hehehe ... paling kelakar "ana" dengar "MANA TAHU KAN TUANKU ZARA DATANG NGENDONG PUTERANYER" ... macam2 ... selalunya , majlis2 begini hanya dihadiri oleh budak2 sekolah berasrama ( teringat zaman dulu2 ) & kakitangan jabatan2 kerajaan serta beberapa ketul NGO ... tetapi kali ini ... fuh , ramai sungguh !!! seluruh perak turun Ipoh ... 1 daerah sampai 5 - 6 buah bas ... belum campur dengan bebudak asrama yang berduyun - duyun ... bebudak kecil pun banyak ( kalau BN dulu , siap warning dilarang membawa masuk bayi & kanak2 ) , wanita berhijab pun hadir ( rasa macam duduk negara Arab pula sebab kelubung2 mereka bewarna hitam , ramai beb ) ... memang dahsyat ... "ana" pula agak rimas jika berada di tempat2 sesak ( ingat hari ini nak sabar jer , yer lah , kalau pergi haji lagi ramai ... kalau tak biasa ramai2 , syusyah lah jawabnyer ... mantain ) ... tetiber ayah panggil ... ingat nak ajak balik ( bolehlah tengok pakcik Amin Idris on air , ngehehe ) ... rupa2 nyer pergi makan ... hisy , nak masuk balik punyer lah susah sebab sangat sesak ... "ana" mula hilang arah ... nasib baik bawa Impian Palestin yang baru dibeli ... bukan apa ... tak tenang selagi tidak duduk dalam dewan ... duduk di luar dengan menonton skrin lebar pula bising ... perempuan & lelaki berhimpit - himpit ( macam nak buat ihram lak sesak2 nih ) ... layan jer lah Impian Palestin tuh ... lagipun , butir2 ceramah telah disalin dalam bentuk teks dan dicetak di dalam buku yang diedarkan kepada seluruh pengunjung ... Kenapa bising sedangkan itu majlis ilmu ??? pakcik2 & makcik2 sibuk badi pilihanraya umum 12 ... kalau dah sesak , mesti ada bunyi2 yang kurang menyenangkan tambah2 budak2 ... gitulah ceritanya ... VVIP kali ini memang dinanti - nanti rakyat ... tak tahulah pepatah mana yang betul untuk semua pengunjung ( "ana" terkecuali , hehehe ) ... sambil dengar ceramah , tengok VVIP @ sambil tengok VVIP , dengar ceramah ... penat lah ... heheeh ...

2 comments:

丹尼士文摘(佳句庫) said...

What’s wonderful site, dennis from HONG KONG.

http://denniswatch.mysinablog.com

ghost_MaR said...

wonderful ??? mayb yes , mayb nope ... but ... thank u so much ... i'm so appreciate it ...