Sign by Dealighted - Black Friday Coupons

KrONi

Thursday, February 14, 2008

iSh IsH iSH

:)) :)] ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} ~x( :-t b-( :-L x( =))

14 Februari ??? tak der maknanyer bagi "ana" ... Hari Valentine ??? Apa tu ??? Pentingkah hari tuh ??? Hari untuk mengeratkan kasih sayang ??? Hari untuk menghargai pasangan ??? Bukankah kalau dah sayangkan seseorang , kasih sayang & menghargai pasangan perlu dilakukan hari2 ??? Merepeklah nak speacilize2 lak harinya ... Parent "ana" tuh , mana pernah celebrate Valentine Day ... Bahagia jer sampai sekarang ... Apa2 jer lah ... Janji Valentine Day bukan intisari hidup "ana" ... Semalam PARLIMEN & KERAJAAN2 NEGERI dah bubar ... Ayah kata mungkin 1 MAC hari mengundi ... tak tahulah ... Pa per pun , "ana" belum mumayyiz untuk undi2 nih ... hehehe ... Perang pilihanraya telah bermula ... "Ana" turut memerhati di kaca TV & skrin PC ... Macam2 ... Ada yang nak pecah perut juga bila dengar slogan2 yang entah apa2 ... Bila slogan mengikut loghat negeri ehem2 , kelakar pula rasanya ... "Ana" tak boleh dengar orang cakap loghat terutama loghat pantai timur ... Dah lah tak faham ... kelakar pulak istilah & bunyinya ... Kepada orang pantai timur , jangan terasa ... yang pasti , anda sememangnya unik ... Kalau ke negeri pantai timur , "ana" tak bercakap langsung dengan orang tempatan ... tak faham ... Setakat senyum tuh , cukuplah ... senyum sokmo ... hehehe ... kalau bercakap , tergelak pula ... kesian lak dengan orang tuh karang ... tak pun orang tuh akan kesian pada "ana" sebab sakit dok gelak ... Gelak ... habbit nih syusyah nak hilang ... Rasa2 dh nak dekat 50 hari dari 2005 dulu "ana" cuba untuk tidak gelak dalam sehari ... Ada hari yang "ana" siap buat denda lagi ... tapi itulah ... Gagal untuk hilangkannya ... Nak hilangkan gelak sebab sesiapa yang gelak tuh kawan syaitan ... Sebab tuh nak sangat2 untuk hilangkan gelak ... Bila "ana" tidak gelak sehari , orang akan kata ada siapa dalam mulut??? Bila "ana" jawab , terburai ketawa ... buruk betul ...Tapi hari ni , ibu marah "ana" pasal sesuatu ... "ana" tak jawab apa2 pun walaupun "ana" tahu apa yang ibu cakap sama sekali salah ... YES !!! BERJAYA untuk tidak menjawab kata2 ibu ... alhamdulillah ... percubaan yang baik ... Harap ini bukan yang terakhir ... Esok "ana" akan sok sek sok sek lagi kalau jari tak ngilu masa taip ... hehehe

No comments: