Sign by Dealighted - Black Friday Coupons

KrONi

Wednesday, January 30, 2008

WaNiTA + KeCaNtikAn = BoTOx

:)) :)] ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} ~x( :-t b-( :-L x( =))

Sebelum "ana" membicarakan soal ini , "ana" berasa simpati dengan bapa Sharlinie setelah menontonnya di TV ... Sharlinie masih lagi tidak dijumpai ... Esok hari Khamis ... Masjid2 & surau2 boleh menganjurkan bacaan Yaa - Siin serentak di seluruh negara ... Secara individu pun boleh juga ...
Bertolak ke omongan "ana" pada hari ini ...
Wanita & kecantikan memang tidak boleh dipisahkan ... Majlis Fatwa Kebangsaan telah pun mengharamkan , semakin ramai pula wanita mengetagihkannya ... Bukan kaum itu sahaja ... Kaum lelaki pun ada juga ... Majlis Fatwa Kebangsaan terdiri daripada ustaz2 yang tinggi ilmunya jika dibandingkan dengan "ana" ... Mereka tidak bercakap kosong ... Mereka telah berbincang , berdebat dan akhirnya menyuarakan kesepakatan mereka ... "Ana" dapat merasakan bahawa sesetengahnya mesti mengatakan begini : "ala , mufti tuh bukan nabi ... wat per nak dengar cakap diorang ... Kita kena pandu Al - Quran & As - Sunnah jer untuk hidup ... takder pulak dalam Quran suruh dengar cakap mufti ... " Golongan2 yang berkata begini bukan tidak pandai sebenarnya tetapi mereka tidak memanjangkan akal mereka untuk memikirkannya ... Zaman nabi mana ada botox ... Botoxnya adalah keimanan & ketaqwaan sahaja ... Rujuk balik sejarah ... Saidatina Aisyah dipanggil Humara' oleh junjungan besar kerana berpipi merah ... cantiklah tu kalau dah berpipi merah ... tidak ada botox ... Kepada yang merasakan diri tidak mempunyai rupa , ingatlah ... Anda mempunyai rupa apabila di akhirat kelak & ramai lelaki rupawan menggilaimu sewaktu di Syurga jika anda beriman semasa di alam dunia ... Wanita boleh hidup tanpa lelaki tetapi lelaki tidak boleh hidup tanpa perempuan melainkan jika mempunyai penyakit tuuuuut ... Ramai wanita sekarang boleh berdikari dan tidak memerlukan bantuan lelaki untuk hidup ... "Ana" hanya mahu meyakinkan golongan perempuan yang tidak merasakan dirinya mempunyai rupa ... Itu sahaja niat "ana" ... Lihat sahaja Dato' Azalina Othman Said & Duta Belia Negara , Maznah Zulkifli ... Success kan mereka tanpa lelaki di sisi ??? "Ana" sendiri pun tidak mementingkan cantik ... Hanya mementingkan kekemasan selain berbedak bayi Johnson & Johnson yang ditempek di muka ... "Ana" sukakan pemandangan yang semulajadi ... Siapa yang menonton rancangan Extreme Makeover @ yang seangkatan dengannya , lihatlah doktor2nya yang sudah tua tapi tak sedar diri tuh ... macam patung ... Mereka mesti buat dahulu untuk meyakinkan pesakit mereka dalam menjalani rawatan ...Itu sahaja ... Merepek pula "ana" nih ...
APAKAH BOTOX ?
Larutan protein Botulinum Toxin Type A yang ditulenkan dan dihasilkan daripada Clostridium botolinum , sejenis bakteria yang menyebabkan botulisme atau keracunan makanan serius . Toksin ini mempengaruhi sistem saraf pusat dan boleh mengakibatkan kematian seperti yang berlaku di negara Uncle Sam ... Seramai 16 orang di Amerika mati kerana pengambilan botox ... Terlebih @ terkurang dos , "ana" tidak pasti pula ... Botox ini berasaskan tumbuhan semata - mata ... Walaupun berada dalam kepekatan yang rendah , ia masih sejenis neurotoksin yang amat berbahaya pada tubuh manusia dan tersenarai sebagai bahan racun berjadual ... Rasa macam doktor plak ... Dah lama tak gunakan istilah biologi nih ... Rindu plak kat subjek tuh ... hehehe
KENAPA ORANG RAMAI MEMILIH BOTOX ?
1 ) Percaya bahawa botox dapat mengembalikan keremajaan kulit
2 ) Cara untuk mengekalkan kejelitaan
3 ) Prosedur yang sekejap ... Baper minit jer dah siap :)
4 ) Menghilangkan kedutan - Hasil kajian Allergen Inc
APAKAH KEGUNAAN SEBENAR BOTOX ?
1 ) Merawat penyakit palsi serebrum
2 ) Merawat masalah peluh berlebihan
3 ) Merawat migrain
4 ) Dapat mengecutkan otot dan meredakan sakit belakang
5 ) Menghilangkan kedutan terutama pada bahagian dahi
6 ) Kecantikan - Diluluskan oleh Pentadbiran Makanan Dan Ubatan Amerika Syarikat ( FDA ) => Orang kafir yang luluskan
BAGAIMANA DENGAN KESAN NEGATIF BOTOX ?
1 ) Terdapat kesan jangka panjang jika diambil secara berterusan - Buat researc sendiri yerk
2 ) Pemakaian hanya bertahan dari 3 hingga 6 bulan bagi setiap suntikan
3 ) Boleh mengakibatkan kematian jika tersalah guna
APAKAH SARANAN "ANA" KEPADA PIHAK YANG BERKENAAN BAGI MENGATASI PERKARA INI ?
1 ) Kementerian Kesihatan perlulah meningkatkan program pendidikan dan kesedaran mengenai kesan buruk suntikan botox ... Mesti boleh buat nyer walaupun Dr Chua Soi Lek dah tak der ... hehehe
2 ) Setiap bahan beracun perlu disertakan maklumat lengkap dan telus termasuk dalam Bahasa Malaysia ... sebab terdapat segelintir veteran yang langsung tidak memahami Bahasa Inggeris macam atukku ... hehehe
3 ) Orang ramai jadi spy untuk kerajaan ... Kalau maklumat betul , berilah habuan kepada si pemberi maklumat ... Orang Malaysia kan materialistik ... Suka membuat kerja apabila dijanjikan habuan
4 ) Pihak berwajib perlu memastikan pengimport & pengedar hanya menjual kepada institusi yang dibenarkan sahaja .
Wahai wanita negara , kecantikan paras rupa bersifat sementara sahaja . Allah boleh tarik dengan apa2 cara sekalipun seperti disimbah asid , kemalangan , terbakar ... SEGALANYA DI TANGAN ALLAH ... Kekedutan pada wajah adalah lumrah kehidupan apabila usia meningkat ... Semua wanita harus sedar kecantikan sebenar adalah dari dalam diri yang kemudian diterjemahkan melalui tingkah laku & akhlak . Bukankah kedutan itu memberitahu kepada umum bahawa kita telah meneroka kehidupan dengan penuh kesabaran sehingga dibenarkan bernafas sehingga ke hari ini ??? "Ana" tidak pasti pula bagaimana dengan penggunaan kolagen & vitamen C sama ada melalui suntikan atau pil ... Anda semua boleh rujuk kepada yang lebih arif daripada "ana" ... ( "Ana" lihat perempuan berpurdah kurang kedut di dahinya ... muka mereka macam kebal kedut seperti Seniwati negara ; Noorkumalasari & Sarimah ... "Ana" mempunyai lebih daripada 20 contoh wanita berpurdah yang berperawakan cantik ... kalau nak sebut satu2 , bukannya anda semua kenal pun ... ) Mahu beristirehat ... Wujudkah esok buat diri "ana" ??? Nantikan ...

No comments: